f HAPPYSAD i TURBO dla Rocka z Mikołajem - Koniński Dom Kultury

Tegoroczna jubileuszowa edycja Rocka z Mikołajem to ,,grad” niespodzianek dla fanów mocnego uderzenia. Od 20 lat, zawsze w grudniu, sceną Konińskiego Domu Kultury, władają rockowi muzycy z Konina, regionu i Polski. Wszystko za przyczyną Roberta Glapy, pomysłodawcy i koordynatora wydarzenia. W tym roku dla fanów rocka zagrają HAPPYSAD (12 grudnia) oraz TURBO. Koncert legendy polskiej sceny muzycznej odbędzie się 11 grudnia. Wstęp na zaproszenia. Te odbierać już można w kasach KDK.


Jak przystało na jubileusz, tegoroczna edycja obfitować będzie w moc koncertów, skierowanych dla młodzieży i dorosłych. Bo jak mówi organizator Rocka z Mikołajem, ten rodzaj muzyki łączy pokolenia.
W tym roku 20-ty Rock z Mikołajem odbędzie się 11 i 12 grudnia. Koncerty i akcja profilaktyczna, skierowana do gimnazjalistów i uczniów szkół średnich, odbędą się w sali widowiskowej KDK.
- Akcja profilaktyczna od kilku lat towarzyszy grudniowej rockowej imprezie. Co roku prowadzi ją Andrzej Piasecki. W tym roku towarzyszyć mu będzie zespół TELEPATHIA. Muzycy wystąpią w Koninie z programem „Miasto mojego życia – anatomia tragedii po alkoholu i narkotykach”. O warsztaty pytajcie w swoich szkołach – mówi Robert Glapa, z-ca dyrektora KDK.

12 grudnia o godz. 18.00 na scenie Konińskiego Domu Kultury wystąpi pierwsza gwiazda jubileuszowej edycji Rocka z Mikołajem zespół HAPPYSAD. Bilety w cenie 35 zł w przedsprzedaży oraz 45zł, w dniu koncertu, do nabycia w kasie KDK.

11 grudnia, natomiast zapraszamy na koncert grupy TURBO. Zespół wystąpi o godz. 18.00. Koncert z okazji jubileuszu jest wydarzeniem otwartym. Obowiązują zaproszenia, które można już odbierać w kasie KDK.



Zespół HAPPYSAD został założony w 2001 roku w Skarżysku-Kamiennej przez muzyków, którzy już wcześniej grali razem. Od 1995 roku pod nazwą HCKF (Hard Core’owe Kółko Filozoficzne), a od roku 1997 zespół został przemianowany na Happy Sad Generation. Nazwa happysad uformowała się dopiero w 2002 roku, kiedy to wybrane zostało także logo grupy (z nazwą pisaną małą literą) i nagrane zostało pierwsze demo z materiałem, który później znalazł się na płycie Wszystko jedno.
W lipcu 2004 nakładem S.P. Records ukazał się debiutancki album zespołu "Wszystko jedno". Promujący tę płytę singlowy utwór "Zanim pójdę" utrzymywał się na Liście Przebojów Programu Trzeciego przez 33 tygodnie. W kwietniu 2007 magazyn Teraz Rock uznał album "Wszystko jedno" za jeden z 50 najważniejszych albumów w historii polskiego rocka.
W październiku 2005 ukazał się drugi album zatytułowany "Podróże z i pod prąd", świetnie przyjęty przez publiczność tłumnie wypełniającą sale podczas koncertów trasy promocyjnej. Płyta została doceniona także przez krytyków muzycznych – wg magazynu Teraz Rock plasuje się wśród najlepszych polskich albumów 2005 roku.
W połowie roku 2006 w zespole nastąpiła zmiana perkusisty – Macieja Sosnowskiego zastąpił Jarosław Dubiński.
1 września 2007 podczas organizowanego przez zespół Happysad festiwalu SKARfest miała miejsce premiera trzeciego albumu zespołu – Nieprzygoda. Nagrań dokonano w Studiu S4 Polskiego Radia oraz Słabym Studiu SP Records (kwiecień-czerwiec 2007). Producentem i realizatorem nagrań jest Leszek Kamiński. W nagraniu gościnnie udział wzięli: Janusz Zdunek (m.in. Kult) – trąbka oraz Marcin Świderski – klawisze.
W połowie września 2007 album "Nieprzygoda" zyskał status najlepiej sprzedającej się płyty w Polsce. Podczas jesiennej trasy promocyjnej – Nieprzygoda Tour 2007, zespół zagrał koncerty w ponad 40 miastach na terenie całego kraju.
21 czerwca 2008 zespół podpisał kontrakt z wytwórnią Mystic Production na pierwszą w dorobku grupy koncertową płytę DVD. Znalazł się na niej koncert, który został zarejestrowany podczas jesiennej trasy koncertowej "Długa droga tour", 4 października, w krakowskim klubie Studio. Koncertowe wydawnictwo Happysad "Na żywo w Studio" zyskało status złotej płyty już w dniu premiery, 24 listopada 2008. Czytelnicy magazynu Teraz Rock (nr 2(72)2009) uznali ten koncertowy album za najlepsze polskie muzyczne wydawnictwo DVD 2008 roku. 16 lutego 2009 ukazała się również wersja audio tego koncertu, w formie podwójnego albumu CD.
Wraz z wiosenną trasą koncertową Eska Rock Tour 2009 zespół Happysad zyskał nowego członka – Daniela Pomorskiego (trąbka, instrumenty klawiszowe), z którym to grupa współpracowała już wcześniej przy nagraniu koncertowego wydawnictwa Na żywo w Studio.
19 października 2009 miała miejsce premiera najnowszego wydawnictwa grupy, albumu pod tytułem "Mów mi dobrze". Został on wydany przez wytwórnię płytową Mystic Production i znalazło się na nim 12 utworów. Nagrania nowej płyty dokonano w studiach Polskiego Radia S-4 i S-3. Realizatorem dźwięku i producentem płyty jest Leszek Kamiński. W maju 2010 płyta osiągnęła status złotej.
2 października 2010 zespół wyruszył w trasę koncertową "Skazani na busa Tour", którą był zmuszony przerwać pod koniec listopada 2010 z powodu poważnej choroby perkusisty. Grupa zapowiedziała, że miasta, w których nie odbyły się zapowiedziane koncerty, zostaną włączone do kolejnej zimowo-wiosennej trasy zespołu. Podczas trasy "Skazani na busa Tour" zespół wykonywał przekrojowy materiał ze wszystkich swoich płyt (utwory "Ostatni blok w mieście" oraz "Manerwy szczęścia" zostały na nowo zaaranżowane), a także nieznany dotąd utwór "Nic nie zmieniać".
W 2011 roku, z okazji dziesięciolecia zespołu grupa zagrała specjalny, jubileuszowy koncert podczas festiwalu w Jarocinie. W koncercie zespołowi towarzyszyli goście specjalni: Karol Strzemieczny (Paula i Karol, Stan Miłości i Zaufania), Czesław Mozil, Piotr "Gutek" Gutkowski (Indios Bravos) oraz Krzysztof "Grabaż" Grabowski (Strachy na Lachy, Pidżama Porno).
7 października 2011 miało premierę najnowsze, jubileuszowe wydawnictwo zespołu – "Zadyszka". Składa się ono z dwóch płyt. Pierwsza zawiera covery znanych utworów Happysad wykonywane przez zaprzyjaźnione z nimi kapele, a m.in. Czesław Śpiewa, Indios Bravos, Enej, Muchy, Hurt czy Frontside. Druga płyta to pełny zapis wspomnianego wcześniej jubileuszowego koncertu na festiwalu w Jarocinie.
Jesienią 2011 roku zespół zagrał urodzinową trasę koncertową "Zadyszka Tour", podczas której na scenie pojawiali się ciekawi goście i zaprzyjaźnione zespoły. Ciekawostką było ułożenie setlisty – program koncertu został ułożony przekrojowo przez całą działalność zespołu i odgrywany był chronologicznie od pierwszego demo, kolejno poprzez wszystkie płyty grupy. Ponadto, 1 października, podczas otwierającego trasę koncertu w Skarżysku-Kamiennej miała miejsce reedycja pierwszego demo zespołu. We wkładce demówki można przeczytać: "Hej, trzymasz w ręku dokładną kopię płyty demo, którą nagraliśmy w Studiu Kaesemek w Końskich między 8 a 12 kwietnia 2002 roku. Od tego ważnego dla nas momentu liczymy historię happysad (...)"
W lutym 2012 roku zespół zaszył się w oddalonym od zgiełku cywilizacji domu w Nowym Kawkowie, gdzie wraz z Leszkiem Kamińskim – kolejny raz w roli producenta i realizatora – nagrywał materiał na kolejną płytę. Wydawnictwo nosi nazwę "Ciepło/Zimno" i znajduje się na nim 12. piosenek plus ukryty utwór ,,Stare miasto". Autorem okładki płyty jest rysownik Dawid Ryski. Premiera płyty miała miejsce 5. września 2012.
W 2012 roku grupa została zaproszona do występu na największym festiwalu w Europie – Przystanku Woodstock. Występ zespołu został uhonorowany specjalną nagrodą "Złoty Bączek", przyznawaną w plebiscycie publiczności, a także zaproszeniem na kolejną edycję festiwalu. Występ z 2013 roku został zarejestrowany na potrzeby wydawnictwa CD/DVD, pt. "Przystanek Woodstock 2013", które ukazało się 4 grudnia 2013.
W 2014 roku zespół nagrał kolejną płytę pt. "Jakby nie było jutra"

Styl Happysad najczęściej określany jest jako mieszanka rocka alternatywnego, gitarowego. Jednak wokalista, Jakub Kawalec, określił swoją muzykę jako rock regresywny, jednocześnie odcinając się zdecydowanie od nurtu punk rock. W wywiadzie dla magazynu Pressja powiedział:
My nie jesteśmy punk-rockowcami. Nie utożsamiamy się z żadną ideologią – ani punkową, ani punk-rockową. (...) Mieliśmy parę pomysłów na kilka piosenek i od razu zostaliśmy wrzuceni do jakiegoś worka z kapelami, które od 20-stu lat buntują się. Dla nas liczy się głównie muzyka. Ja zawsze mówię, że jesteśmy totalnymi, romantycznymi bezideowcami. (..) Nie jesteśmy jakimś moralizującym tworem i takim, który wyznacza kierunki myślenia.
Gitarzysta Łukasz Cegliński uzupełnił tę wypowiedź:
(...) w latach tam 70’ czy w połowie lat 80’ poprzez muzykę punk-rockową czy punkową ludzie chcieli coś zrobić, zmienić świat, a my tak nie bardzo chcemy.
Ponadto Jakub Kawalec, charakteryzując wykonywany przez zespół gatunek muzyczny, powiedział:
[...] jesteśmy zespołem, który gra rock regresywny, czyli stojący w zupełnej opozycji do rocka progresywnego, zupełnie nic nie wnoszący do rzeczywistości muzycznej – style są pomieszane z tych istniejących. Nie poszukujemy, odtwarzamy.
Jednakże, po wydaniu albumu Ciepło/Zimno, w wywiadzie dla czasopisma Teraz Rock, zespół podaje w wątpliwość aktualność określenia rock regresywny:
(...)Można poszukiwać. I ta płyta jest właśnie taka. Nie wiem, czy nasza etykietka „regresywnego rocka” – przekorna bo przekorna, ale jednak – jest dalej aktualna, bo zespół naprawdę oddał się poszukiwaniom.(...)
Po wydaniu pierwszego albumu zespołowi zarzucana była zbytnia prostota utworów; magazyn Zine określił je jako 3-akordowe. Z drugiej strony, prostota ta bywała traktowana jako zaleta. Magazyn Cogito pisał: "Pozornie nieskomplikowane gitary unikają ścierających gryfy solówek, ale powalają barwą (...) i sprawnością". Magazyn Teraz Rock w recenzji określa teksty Kawalca jako proste, bezpośrednie, napisane lekkim piórem i niepretensjonalne a muzykę jako pozbawioną niesamowitych pomysłów, ale za to pełną uroku, ciepła, naiwnego piękna i specyficznej subtelności.
Piosenki z drugiego albumu są bardziej złożone pod względem aranżacji, a także bardziej zróżnicowane. Za Wszystko jedno zespół był chwalony za żonglowanie konwencjami; podobnie jest i na Podróżach... – od utworów melodyjnych, dynamicznych, reggae’ujących, pełnych pozytywnej energii, są tu i utwory ostre i rockowe, nieco ponure oraz ballady.
Trzeci album – Nieprzygoda – postrzegany jest jako najdojrzalszy w dorobku grupy. Zespół odchodzi w nim od mocnych brzmień na rzecz rozbudowanych kompozycji i psychodelii. W Strip-Tease dla magazynu Teraz Rock wokalista Jakub Kawalec mówi: "(...)Chcieliśmy sobie troszkę odetchnąć od tego energetycznego łupania. Czuliśmy potrzebę lekkiego przyhamowania. To takie uchylenie okna w pokoju, żeby wleciało odrobinę świeżego".
O wiele radośniejszym i bardziej energicznym jest czwarty album grupy "Mów mi dobrze". Można powiedzieć, że jest on niemal kompletnym przeciwieństwem poprzedniej płyty. Oprócz znanego z wydawnictwa DVD utworu „W piwnicy u dziadka” oraz „Nie ma nieba” wpisanym już od roku na koncertową setlistę zespołu, na „Mów mi dobrze” znajduje się jeszcze 10 premierowych piosenek. Dynamiki i smaczków aranżacyjnych dodaje albumowi wykorzystane na nim dodatkowe instrumentarium – oprócz goszczącej na nagraniach już drugą płytę trąbki, pojawiają się również klawisze i akordeon.
Happysad uznawany jest za jeden z najciekawszych młodych polskich zespołów.




Zespół Turbo powstał w styczniu 1980 roku w Poznaniu i był kontynuatorem dokonań zespołów STRESS i HEAM. Wówczas TURBO występowało jako kwartet. W czerwcu tego samego roku, we wrocławskim studiu radiowym, został zarejestrowany debiutancki materiał w postaci pięciu utworów, z których dwa „W środku tej ciszy” oraz „Byłem z tobą tyle lat” ukazały się na pierwszym singlu. Pierwszy koncert odbył się 23 kwietnia 1980 roku w studenckim klubie, TROPS w Poznaniu, następny na „MIĘDZYNARODOWEJ WIOŚNIE ESTRADOWEJ” również w Poznaniu. Po świetnie przyjętym występie TURBO zostało zaproszone przez organizatorów do wzięcia udziału w pierwszym festiwalu muzyki rockowej „JAROCIN 80″.
Pod koniec 1980 roku ,zrealizowano kolejną sesję nagraniową rejestrując utwory: „Śmiej się błaźnie”,  „Taka właśnie jest muzyka”, „Jeszcze jeden papieros” oraz „Fabryka keksów”.Ten ostatni utwór, autorstwa Zbigniewa Hołdysa stał się pierwszym  dużym  przebojem zespołu .Od początku TURBO oscylowało w kierunku hard rockowym, biegiem lat coraz bardziej udoskonalając styl w oparciu o kolejne metalowe trendy. Jednocześnie cały czas udawało się grupie zachować własny, charakterystyczny styl.
W 1982 roku skrystalizował się pierwszy w miarę stabilny skład zespołu. Do Hoffmanna i Anioły dołączyli wówczas młodzi poznańscy muzycy: Grzegorz Kupczyk (voc.), Andrzej Łysów (git.) i Piotr Przybylski (bas). W tym składzie nagrano słynne „Dorosłe dzieci”, które stały się tytułowym utworem debiutanckiej płyty TURBO wydanej przez POLTON.Utwór „Dorosłe dzieci” stał się nie tylko jednym z najważniejszych i największych przebojów 1982 roku, ale i całej polskiej muzyki rockowej.
W 1983 debiutancka płyta długogrająca „DOROSŁE DZIECI” stała się dużą sensacją. Niezwykłe nowatorstwo aranżacyjno-kompozytorskie i wielka bezkompromisowa energia wyniosły „TURBO” na szczyt sławy. Inne wielkie przeboje z tego okresu to „Ach, nie bądź taki śmiały”, „Pozorne życie”, „Coraz mniej”, „Szalony Ikar”.
W 1983 roku w lipcu do zespołu dołącza basista Bogusz Rutkiewicz  a w 1984 roku perkusista Alan Sors. Jak okazało się po latach był to najlepszy wówczas i  już dziś określany jako ,,legendarny” składu TURBO.
W 1985 roku nakładem Klubu Płytowego „RAZEM” ukazuje się drugi longplay zespołu pt: „SMAK CISZY”. Poza utworem tytułowym znalazły się tam również lansowane na listach przebojów „Już nie z Tobą”, „Cały czas uczą nas” oraz „Wszystko będzie OK”. Do dwóch pierwszych utworów zostały zrealizowane teledyski a utwór ,,Smak ciszy”i ,,Jaki był ten dzień” stały się kolejnymi wielkimi przebojami. Na płycie widać było rozwój zespołu. Twarde brzmienie, dobre rockowe kompozycje, świetne gitarowe solówki umacniają pozycję zespołu na polskim rynku muzycznym. Zespół zostaje zaproszony min.do występu na festiwalu „ROCK ARENA” gdzie wystąpił z całą polska czołówka rocka oraz zachodnimi zespołami: „HANOI ROCKS” i „PRETTY MAIDS”. Zespół dużo wówczas koncertował i występował robionych z dużym rozmachem programach-koncertach telewizyjnych.
W 1986 roku wychodzi płyta , uważana przez krytyków i fanów za najlepszą i  najważniejszą „heavy metalową” płytą lat 80-tych w Polsce, „KAWALERIA SZATANA”. Płyta  była  dla zespołu i polskiej muzyki heavy metalowej wielkim przełomem. Nowoczesny, ultra profesjonalny Heavy Metal przynosi zespołowi absolutne przewodnictwo na krajowym „heavy metalowym” rynku. Zespół otrzymuje wiele propozycji koncertowych na dużych festiwalach! (m.in. „METALMANIA 86″, „ROCKOWISKO 86″),w niczym nie odstając od występujących na festiwalu zachodnich gwiazd typu Killer czy Alaska. Od tego momentu Turbo w szybkim tempie zdobywa coraz liczniejsze rzesze fanów, podpisuje kontrakt z „Metal Mind Produtions” oraz wspólnie z TSA i Katem zostaje uznany „wielką trójcą” polskiego metalu.
Rok 1987 to występ na kolejnej „METALMANII 87” wspólnie z takimi gwiazdami „heavy metalu” jak: „HELLOWEEN”, „RUNNING WILD”, „OVERKILL”. W tym też roku wychodzi nowy rewelacyjny krążek grupy pt. „OSTATNI WOJOWNIK”. Ostry, oszalały thrash metal otwiera zespołowi drogę do podpisania kontraktu z niemiecką wytwórnią płytową „NOISE RECORDS”, najważniejszą wytwórnią metalową w Europie . Kontrakt przez polskie media określany „kontraktem stulecia”, doprowadza do wydania anglojęzycznej wersji „OSTATNIEGO WOJOWNIKA” pt. „LAST WARRIOR”. Płyta ukazuje się na całym świecie i zostaje bardzo pochlebnie przyjęta przez światową prasę muzyczną m.in. „Kerrang”, Metal Hammer”, „VOX” i „Metal Blade”. Porównanie „TURBO” ze startującą wówczas brazylijską „SEPULTURĄ” i oceny nie niższe w recenzjach niż płyt ,,Judas Priest”" czy ,,Iron Maiden”"  przyniosło zespołowi niemały splendor. Po kolejnej „METALLMANII 88″, gdzie „TURBO” występuje z takimi sławami jak „RAGE” czy „KREATOR”, zespół, wyjeżdźa na drugą już (pierwsza w 1987r) miesięczną trasę po Czechosłowacji. Odbywa tam serię koncertów na stadionach u boku czeskiej legendy metalu ,,CITRON”.Zaraz po powrocie ,zostaje zaproszony do odbycia wspólnej trasy po Węgrzech z ówczesną mega gwiazdą  „KREATOREM”. Było to ogromne wyróżnienie dla zespołu który stał się wizytówką polskiego metalu. Potwierdzają to entuzjastycznie przyjęte koncerty na największych w latach 80-tych festiwalach muzyki rockowej w Europie środkowej – JAROCIN 87 oraz JAROCIN 88. Zaczynające się w nocy koncerty dla 20 tysięcznej publiczności, z licznymi bisami kończyły się nad ranem gruntując pozycję TURBO.
W 1988 roku wychodzi  koncertowa płyta zespołu, pt. „ALIVE”. Płyta, która jest zapisem koncertu z „metalowego” festiwalu „METALMANIA 87″, udowadnia przynależność „TURBO” do światowego grona bandów spod znaku „młota!”. Niestety problemy zespołu z paszportami, brak w związku z tym dyspozycyjności itp., doprowadza do zerwania kontraktu z wytwórnią NOISE i nie dochodzą do skutku pierwsze za żelazną kurtyną koncerty min. z Slayerem i Sepulturą.
Rok 1989 to kolejny album pt. „EPIDEMIC”, który wychodzi nakładem włoskiej firmy płytowej „METALMASTER” i kolejne koncerty w całym kraju, a także ukazanie się płyty „A Live!” (Tonpress). Nastąpiły również bardzo istotne zmiany personalne. Grupę opuścił Bogusz Rutkiewicz, a na jego miejsce wszedł Robert Friedrich (lider początkującego wówczas „Acid Drinkers). Niedługo później zespół opuszcza Grzegorz Kupczyk i Andrzej Łysów.Na zlecenie TVP, TURBO realizuje muzykę do filmu Andrzeja Szczygła „Red Inter Show”, traktującego o powstaniu i upadku ustroju komunistycznego.
W 1990 na festiwalu w Jarocinie Turbo pojawia się już jako kwartet. W 1990 roku, już w nowym składzie, wychodzi kolejny znakomity album (niestety tylko jeden) pt. „DEAD END” w kolejnej zachodniej wytwórni płytowej „MUSIC FOR NATION” w Londynie. Jest to najcięższy materiał, jaki powstał w tamtych latach w Polsce. Zespół znalazł się w znakomitym towarzystwie takich sław jak: „EXODUS”, „DESTRUCTION”, „METALLICA”, ”SLAYER”, „VENOM”, „VOIVOD”, „CELTICFROST”, „HELLOWEN”, „AGENTSTELL”, „SODOM”, „ANTHRAX”, „DEATH”, „DEATH ANGEL” i wiele innych. Nagrania z tej płyty znalazły się również na krążkach z serii „SPEED KILLS” wydanych przez „MUSIC FOR NATION”. Dla „TURBO”, które  miał się rozpocząć nowy „światowy” etap w karierze,przygotowana była trasa po Europie z zespołem „EXODUS” – 46 koncertów. Niestety  z niewiadomych do dziś przyczyn nie odbyła się. Za to odbył się jedyny wówczas koncert za żelazna kurtyną w Wiedniu.
W 1991 roku „TURBO” zagrało jeszcze trzy koncerty z gigantem metalu, jakim była już „SEPULTURA”. Brak spodziewanych dalszych rezultatów promocyjnych ze strony wytwórni METAL MIND PRODUCTIONS spowodował rozpad „TURBO” w połowie 1991 roku. W 1992 roku wychodzi ostatnia płyta TURBO w latach 90-tych pt. „ONE WAY”.
Przymiarki do reaktywowania zespołu trwały od 1993 roku, nie przynosząc jednak żadnego efektu. W tym czasie muzycy udzielają się min.w zespołach Non Iron, Kazik Na Żywo.
W 1994 roku dochodzi do spotkania muzyków ze starego składu „TURBO”, na którym to zostaje podjęta oczekiwana przez fanów decyzja o reaktywowaniu grupy w legendarnym składzie.
16 września 1995 roku odbył się pierwszy po latach występ  TURBO, który miał miejsce w Poznaniu, podczas koncertu „Back to School”. Znakomite przyjęcie ponad dwu tysięcznej publiczności sprawia, że z dniem 1 stycznia 1996 zespół TURBO postanawia wznowić działalność w swoim najmocniejszym składzie: Grzegorz Kupczyk (voc.), Wojciech Hoffmann (git.), Bogusz Rutkiewicz (bas) Tomasz Goehs (perk.)oraz nowy członek zespołu: gitarzysta Marcin Białożyk . Od początku 1996 roku zespół gra pojedyncze koncerty, a 23 lutego rejestruje materiał na planowaną płytę koncertową podczas koncertu „Giełda – Live” w studiu radiowym Radia Merkury w Poznaniu. Płyta jednak do dziś nie ukazała się.
W tym czasie Turbo udziela się bardzo okazjonalnie, muzycy zajęci byli też innymi projektami muzycznymi. Ten stan trwał do 1999 roku.
Wówczas to,  MMP wznawia całą dyskografię zespołu na CD, w tym też roku zespół został zaproszony do udziału w kolejnej edycji Metalmanii. Koncertem na międzynarodowych festiwalach „METALMANIA 1999” oraz „TRASHEEM ALL FESTIWAL 2000” TURBO powala publiczność swoją „młodzieńczą” energią i jak przed laty najwyższym poziomem wykonawczym. Zachęceni muzycy zaczynają pracę nad premierowym materiałem na swoją nową i pierwszą od ponad dziesięciu lat (w  tym składzie) płytą. W związku z tym zespół podpisuje kontrakt Z METAL MIND PRODUCTION. Zespół odbywa wówczas pierwszą od lat trasę koncertową po największych miastach w Polsce,  a towarzyszył mu jako gość specjalny  inny gigant metalu VADER.
Płyta pt. „AWATAR” ukazuje się w maju 2001 roku. Album zaszokował postępem jaki muzycy poczynili w swojej edukacji muzycznej. Fani dostali rewelacyjnie i nowocześnie zrealizowany album. Muzycy udowodnili, iż są w stanie nadal grać i to bardzo nowocześnie. Udowodnili również, ze nie „zjadają własnego ogona”. Płyta ta zyskała uznanie większości redaktorów różnych czasopism muzycznych i krytyków muzycznych. Za „AWATAR” zespół dostał też nominację do FRYDERYKÓW 2002, została również PŁYTĄ ROKU 2001 w METAL HAMERZE a  ,,Upiór w operze” najlepszym utworem roku. Również fani w większości przyjęli tę płytę z zadowoleniem. Płyta ukazała się także w Niemczech, Francji, Japonii, Holandii i USA. Do utworu „ARMIA” został również nakręcony teledysk.
Rok 2003 to kolejny  pracowity rok, zespól zawitał też min na bardzo udany koncert do Paryża.
16 grudnia 2003 roku, podczas koncertu w poznańskim klubie BLUE NOTE, TURBO zarejestrowało akustyczny materiał, który ukazał się niedawno jako samodzielna płyta w dyskografii zespołu.
W styczniu 2005 roku ukazuje się kolejna płyta w dorobku zespołu TURBO pt: „TOŻSAMOŚĆ”. Materiał jest powrotem do klasycznego, rockowo metalowego stylu grupy z połowy lat 80-tych. Płyta zdobywa duże uznanie zarówno u fanów jak i krytyków muzycznych w Polsce. Według prestiżowego czasopisma GITARA I BAS zostaje najlepszą gitarową płytą w Polsce za rok 2005 w kategorii „hard and heavy”! Promocję materiału TURBO rozpoczęło udziałem w METALMANII rejestrując również materiał na pierwsze samodzielne DVD zespołu, które uświetniło 25 rocznicę powstania zespołu. Materiał ukazał się na początku 2006 roku nakładem firmy METAL MIND. Na zaproszenie TVP, TURBO wystąpiło no FESTIWALU JEDYNKI SOPOT 2005 wykonując z orkiestrą Wiesława Pieregorulki swój największy przebój „Dorosłe Dzieci”.
W kwietniu 2007 roku, zaraz po trasie koncertowej ,METAL MARATHON” z zespołu odszedł Grzegorz Kupczyk. Na jego miejsce przyjęty został wokalista Tomasz Struszczyk, z nim w składzie zespół obecnie koncertuje. Wiosną 2008 roku zarejestrowano z nowym wokalistą w nowej wersji utwór ,,Szalony Ikar ” który gości obecnie w wielu stacjach radiowych.2 września 2008 roku wychodzi długo oczekiwany  box 13 płyt ,,Turbo Anthology 1980-2008″ z wszystkimi oficjalnymi albumami zespołu oraz wieloma nigdy wcześniej nie publikowanymi nagraniami.
W kwietniu 2009 po powrocie z koncertów w Niemczech  zespół rozpoczął nagrywanie kolejnej płyty ,,Strażnik Światła” której premiera odbyła się jesienią 2009 i została uznana za najlepszą płytę zespołu od wielu lat. Płyta ta została kolejnym albumem zespołu nominowanym do FRYDERYKÓW 2010.
Zespół oprócz wielu koncertów, miał okazję zagrać również na prestiżowym, transmitowanym przez tv na żywo koncercie ,,Droga do wolności” wraz z plejadą najważniejszych zespołów w historii polskiego rocka.
Rok 2010 był rokiem jubileuszu 30-lecia powstania zespołu i został uczczony przez zespół ogólnopolska trasą koncertową z finałowymi koncertami w Warszawie i Poznaniu. W tym ostatnim mieście w koncercie uczestniczyli byli członkowie zespołu. Był to też rok wzmożonej działalności koncertowej, w tym trasa z koncertami w wersji akustycznej. Rok 2011 to dalsze koncerty oraz zmiana na stanowisku perkusisty. Po latach wrócił do zespołu Mariusz Bobkowski, który już grał w 2001-2002 roku w zespole. W tym składzie zespół przygotował materiał na koleją płytę „Piąty Żywioł” która osiągnęła czołowe miejsca na listach sprzedaży płyt w Polsce a zespół TURBO zdobył czołowe miejsca w rankingach i podsumowaniach najbardziej prestiżowych magazynów i portali w Polsce za rok 2013.
W ramach promocji albumu TURBO dało niezliczoną ilość koncertów w kraju, jak również dwa doskonale przyjęte występy na Muskelrock Festival (Szwecja) i Headbangers Open Air w Niemczech. Klasę koncertową zespołu doskonale potwierdza kolejne wydawnictwo DVD „In The Court Of The Lizard” (premiera w październiku 2014 nakładem MMP) ukazujące zespół Wojciecha Hoffmana w szczytowej formie estradowej.
Od maja 2014 roku szeregi TURBO zasilił nowy gitarzysta Krzysztof „Tercjusz” Kurczewski.
Obecna trasa TURBO związana jest z obchodami 35-lecia istnienia zespołu. Na koncertach muzycy zaprezentują specjalnie przygotowany 2-godzinny program obejmujący wybór dokonań z całego dorobku TURBO, w tym legendarne utwory dotychczas nigdy nie prezentowane na żywo.
Okrągła rocznica 35-lecia zbiega się także z wydaniem pierwszej w historii gry planszowej o muzyce metalowej ‘Thrash ‘N Roll”, której to zespół TURBO jest główną gwiazdą i twarzą kampanii promocyjnej.

TURBO występuje w składzie:
Tomasz Struszczyk – wokal
Wojciech Hoffmann – gitary
Bogusz Rutkiewicz – gitara basowa
Krzysztof „Tercjusz” Kurczewski – gitary
Mariusz Bobkowski – perkusja

 

Tanie Poniedziałki i Tanie Środy - bilety 15 zł

Ulgowy (dzieci i młodzież do 26. roku życia za okazaniem legitymacji szkolnej lub studenckiej oraz seniorzy 60+ za okazaniem dowodu osobistego) - bilety w cenie 20 zł

Normalny - bilety w cenie 22 zł

Bilety na filmy familijne w cenie 15 zł

Okulary do projekcji w 3D - w cenie 4 zł
Podczas pokazów w 3D nie obowiązują ceny z tzw. Taniego Poniedziałku i Taniej Środy

Konińska Karta Mieszkańca – ulga 2 zł od ceny biletu normalnego i ulgowego (nie dotyczy Taniego Poniedziałku i Taniej Środy)

Dla osób objętych pakietem Konińska Karta Rodziny 3+ zniżki 50 proc. na wszystkie bilety do kina


Uwaga! Od 1 stycznia 2020 roku przepisy o podatku VAT określają, że wymogiem koniecznym dla otrzymania faktury do paragonu jest uprzednia informacja o numerze NIP osoby prawnej bądź osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą, na którą miałaby być wystawiona Faktura VAT. Nie podanie takiej informacji przed wystawieniem paragonu do wpłaty wykluczy możliwość otrzymania faktury.


Kup bilet


W elitarnej sieci kin europejskich znalazło się Kino Studyjne „Centrum”. Informację o przynależności otrzymaliśmy w połowie października 2013, po złożeniu stosownej aplikacji w centrali w Paryżu. EUROPA CINEMAS – bo tak brzmi pełna nazwa tego projektu jest częścią programu Unii Europejskiej – MEDIA, adresowanego do europejskich kin. Kino Studyjne „Centrum” w Koninie jest 556 ośrodkiem w Europie i 25 kinem w Polsce, które uzyskało przynależność. Co oznacza to w praktyce?

– Tylko 314 miast europejskich w 50 krajach jest członkiem EUROPA CINEMAS – poinformowała Katarzyna Kubacka, szef programowy Kina „Centrum”. – Od lat jesteśmy pionierem, jako pierwsi przystąpiliśmy do Sieci Kin Studyjnych i Lokalnych, i scyfryzowaliśmy nasze kino, jako jedyni prowadzimy konsekwentną edukację filmową adresowaną do młodej widowni. Przypomnę, że od 13 lat w Kinie Studyjnym „Centrum”  w ramach Akademii Filmowej „Otwórz oczy!” odbywają się pokazy, wydarzenia filmowe, panele, konferencje, spotkania z profesjonalistami i twórcami kina, kierowane do dzieci, młodzieży, ale i nauczycieli. W staraniach o uzyskanie statusu kina europejskiego stało się to  ważnym atutem – dodała Katarzyna Kubacka.

Przez rok członkostwa Kino Studyjne „Centrum” będzie monitorowane przez sieć europejskich kin. Na tej podstawie zostanie później podjęta decyzja o zakresie dofinansowania. Wiadomo już, że EUROPA CINEMAS będzie wspierać finansowo wydarzenia filmowe, szczególnie z udziałem młodzieży i te adresowane do młodego widza, dofinansuje też działania promujące kino europejskie.

Jak poinformowała Katarzyna Kubacka, konińskie Kino „Centrum” jest jedyną placówką w regionie, które należy do sieci europejskich kin. Najbliższe, które mogą poszczycić się tą przynależnością to kina poznańskie – „Rialto”, „Apollo” i „Muza”. Dodała również, że przedstawiciele naszej instytucji będą uczestniczyli w europejskich konferencjach, panelach i warsztatach poświęconych twórczości i edukacji filmowej, oraz branży kinowej organizowanych przez EUROPA CINEMAS.

Drzwi wejściowe do Kina Studyjnego „Centrum” zostały opatrzone tabliczką, informującą o członkostwie. Przed seansami jest wyświetlany specjalny spot reklamowy, powiadamiający widzów o tym fakcie.  

REKLAMA:

Relacje

Partnerzy KDK